Verbreding/verbetering N57

De regie in handen van de gemeente

De situatie rond Olaertsduyn is al jaren een strijd tussen de gemeente (niet voldoen aan wettelijke eisen) enerzijds en de omgeving anderzijds die strijd over bepaalde afspraken t.a.v. het gebied.
Als de kans er is wilde gemeente het dus in eigendom . Daar is echter nog geen plan voor en dat vonden partijen een reden om niet in te stemmen. Ook werd gesuggereerd dat de gemeente het in handen wil hebben om er een AZC van te maken. Hoewel dit al verschillende malen door het college in het openbaar is ontkend en nu ook weer bleef Forum voor Democratie dit herhalen en toen hem vanuit anderen in de raad gewezen werd op openbare uitspaken in de Commissie waarbij Wethouder Bal dit stellig ontkende ging hij hier niet op in. Het voorstel werd aangenomen met 18- 17.